Hij is het leven in mij:) - Reisverslag uit Granadilla de Abona, Spanje van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu Hij is het leven in mij:) - Reisverslag uit Granadilla de Abona, Spanje van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu

Hij is het leven in mij:)

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 Augustus 2020 | Spanje, Granadilla de Abona

Wooow deze blog had ik al veel eerder moeten schrijven! Laten we dat maar als een goed teken opvatten! De afgelopen weken hebben me zo doen beseffen hoe gezegend ik ben en hoe goed ik hier aan boord pas. Dit is echt mijn thuis geworden! In deze blog wil ik wat hoogtepunten en gedachten met jullie delen. Dingen die ik mocht leren en ontvangen. Maar bovenal wil ik zeggen: God is zo goed, alle eer aan Hem!

Vorige blog vroeg ik jullie om gebed bij het nadenken over de mogelijkheid om dining room manager te worden. Dank voor jullie gebed! Ik heb mogen beslissen dat dit niet de juiste tijd was om een stap omhoog te maken, omdat ik het belangrijker vind een diepere connectie met de crew te krijgen, dan om een hogere positie binnen de organisatie aan te nemen. Ik had dit net besloten, en toen werd mij gevraagd of ik misschien receptionist wilde worden... Wow, weer een hele andere tak! Hiervoor mocht ik een firepanel training volgen, om de bevoegdheid te krijgen het brandalarmsysteem te beheren. Ook heb ik hierover gesproken met een receptioniste en met God. Ik sta op het punt mee te delen dat ik de positie wil aannemen:) Op welke termijn dit dan staat te gebeuren, kan ik niet zeggen in verband met zware onderbezetting in de dining room. Hierin wil ik dan ook jullie gebed vragen dat God nieuwe mensen naar het schip mag brengen!

Uit de meeting waar ik vorige keer over sprak, is geen mogelijkheid tot special arrangement voor shore leave gekomen. De situatie is gecompliceerd. Veel mensen hebben een gat in hun paspoort en dat kan grote gevolgen hebben voor hun toekomst als dit gat meer dan zes maanden wordt, of als hier niet snel een goede oplossing voor komt. Afgelopen woensdag hadden we een speciale bijeenkomst met alle crew, om vragen te stellen, duidelijkheid te krijgen en open te zijn over zorgen en problemen met betrekking tot immigratie en Corona. Hoewel hier niet direct oplossingen uit volgen, was het goed voor iedereen om zijn mening uit te spreken. Voor nu is besloten voorlopig voor niemand shore leave toe te staan, in verband met een stijgend aantal coronagevallen op Tenerife.

We zijn God dankbaar dat de problemen om naar huis te gaan voor verlof steeds minder worden! Spanje geeft weer transit visa uit en daardoor konden gisteren drie jongens terug naar Benin. Dit was voor ons een mooi en moeilijk moment tegelijk. Een van hen is de starter van onze bijbelstudiegroep en staat dus heel dichtbij. Maar ook dit hoort bij het leven aan boord en we mogen superdankbaar zijn voor de tijd die hij nog wel aan boord was, en voor alles wat God door hem heeft kunnen doen! We mochten de avond voor zijn vertrek een prayer meeting doen met onze groep. Dat was zooo bijzonder! Anderhalf uur van gebed met elkaar, in aanbidding voor God en biddend voor het schip en de crew, Mercy Ships en de situatie in de wereld. We hebben besloten dit wekelijks te gaan doen, want de kracht van gebed is enorm!

Afgelopen weken zijn ook onze Food Services Manager en Dining Room Manager vertrokken voor verlof. Daar hoorde natuurlijk een echte afscheidsparty bij! Dat werd een avond met veel te veel eten, vol dans en heel veel wind, want ja, we zijn toch echt op Tenerife. Gelukkig hopen beiden volgend jaar terug te komen:)

Okee, even een paar dingen die ik de laatste weken opgepakt heb of meemaakte aan boord om mijn vrije tijd te besteden;)
Het schip dat naast ons ligt, wordt bemand door Nederlandse mannen die negen weken op het schip wonen en werken. Om hun wat Nederlandse sfeer te geven, hadden we appeltaart gebakken:) en kijk wat ze naar ons terugsturen! (zie foto's)
Onze eigen Nederlandse crew miste iets anders heeeeel erg, en daarom was de Nederlandse office zo lief dat speciaal voor ons te regelen! Dusss, afgelopen week hadden we bitterballen en kroketten!
Ik mag leren hoe ik de make-up voor fire drills kan doen! Elke week oefenen we een brandalarm, met of zonder volledige evacuatie, en moeten alle fire teams en EHBO teams paraat staan. Om hen zo goed mogelijk te laten oefenen, maken we wonden op vrijwilligers. Dat mag ik dus straks ook gaan doen! Bij deze blog een foto van hoe dat eruit ziet.
Een paar weken geleden was Alize jarig en mochten we haar cabin versieren de avond van tevoren. Is hij niet prachtig?^^
Vorige week was het tijd voor een wedstrijd op niveau: een heuse driewielerrace op deck 8 tussen een paar fanatieke heren! Na een proefrondje besloten zij dat 3 rondes over het deck meer dan genoeg zou zijn en gingen ze de strijd aan. We hadden een hilarische ochtend!
Deze week ben ik gestart als vrijwilliger in het Starbucks Café aan boord, wat betekent dat ik nu getraind ben als barista! Roept u maar, ik kan elke koffie maken die je wilt:)
In het weekend organiseren mensen work-outs op het dock. Met een groep doen we een soort circuit circle (voor de minder ervaren sportschoolsporters onder ons: 45 minuten krachttraining). Hoewel je er dagen later nog last van hebt, is het super om dit met z'n allen te kunnen doen!

Elke keer besef ik me meer hoe waardevol deze community is en hoe bijzonder het is dat God ons tot nu toe steeds gezegend heeft met het feit dat we community kunnen zijn! Hoewel het dragen van mondkapjes met de komst van Spaanse onderhoudsploegen steeds meer geïntegreerd wordt aan boord, is het heel speciaal om de enige plek in de wereld te zijn zonder social distancing en andere regels. We kunnen samen God aanbidden en Hem danken voor alles. Want één ding wat ik hier geleerd heb is dat God (boven) alles is. Al wat ik ben is door Hem, en Hij is zo goed!

Ik wil graag afsluiten met de meest unieke situatie ooit aan boord: zojuist hebben wij bericht gekregen dat in het ziekenhuis aan land Beni Amen geboren is! Met hem en zijn moeder gaat alles goed, en ze zullen bij hoge uitzondering binnenkort terug zijn aan boord, omdat de grenzen naar het thuisland van de ouders dicht zijn. Dank God voor Zijn bijzondere leiding in dit geval, dat het mogelijk is dat ze hier in alle veiligheid verblijven!

Bedankt voor jullie betrokkenheid en giften:) Ik ben altijd in voor een belletje en/of berichtje als je meer wilt weten!

Lieve groet, Denise

PS. die groepsfoto is van Abels verjaardag een aantal weken geleden! Een Afrikaanse verjaardag om nooit te vergeten;)

(Mocht je financieel willen steunen, dan kun je een bedrag overmaken naar NL75 ABNA 0411 4677 78 onder vermelding van #5432 Denise Gorissen)

Gebedspunten:
- Uitgifte van transit visa zodat de Afrikaanse crew met verlof kan;
- Gods leiding en wijsheid in het plannen van een nieuwe field service;
- Eenheid op het schip. Dat elke vorm van ongelijkheid weg mag vallen en we een mogen zijn in Jezus, door de Geest;
- Dat God in mij zal leven door alles heen. Dat Zijn naam alle eer krijgt en Zijn zegen op mij zal zijn.

  • 29 Augustus 2020 - 12:05

    Anneloes Van Middelkoop:

    Wat een mooie ervaringen allemaal!! Ik zie die driewielerrace helemaal voor me, geweldig haha

  • 03 September 2020 - 11:43

    Arwi Valk:

    Wat boeiend om je avonturen te lezen. Erg leuk om zo een indruk te krijgen wat je allemaal meemaakt aan boord. Het blijft jammer dat jullie niet kunnen uitvaren naar bestemmingen waar het schip zo hard nodig is. Toch wil God ook vast deze tijd op een bijzondere manier gebruiken om jullie klaar te maken voor dat wat komen gaat. Hij weet wat jullie nodig hebben. Veel wijsheid wens ik je toe bij het nemen van allerlei beslissingen. Mooi om te lezen dat je dit alles aan God voorlegt en niet je eigen verlangens op de eerst plaats zet. Wat er ook gebeurt in de wereld en hoe het ook zal gaan met alles wat er jou, door de Corona pandemie, aan beperkingen wordt opgelegd, God gaat voor je uit, Hij laat je niet los.
    Veel zegen en plezier wens ik je toe. En blijf schrijven....zo leuk.

  • 03 September 2020 - 15:31

    Regina:

    Of ik weer aan boord ben Denise. Heerlijk.

    Liefs van mij

  • 29 Augustus 2021 - 22:08

    Denise:

    Denise. Als God je leven leid en stuurt gaat het anders als wij denken en hopen. Hij is almachtig en weet beter dan wij wat goed voor ons is. Denk maar aan het lied: wat de toekomst brengen mogen mij geleid des Heeren hand. Zijn wagen zijn anders dan onze wegen. Daarom zoals je ook beschrijft; ken Hem in al je wegen. Sterkte met alles en ontvang een groet uit Noorden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Kushe, Wat leuk dat je me volgt tijdens mijn reis met Mercy Ships, eerst als Dining Room Team Leader, daarna Executive Assistant en Receptioniste, en nu als HOPE Center Facilitator! Op deze pagina blog ik maandelijks over het leven aan boord van de Global Mercy, een (letterlijk en figuurlijk) bewogen bestaan. Shalom, Denise

Actief sinds 04 Maart 2020
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 21346

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 09 Juli 2024

Mercy Ships - Sierra Leone - 2023/2024

15 Februari 2023 - 15 Juli 2023

Senegal - 2023

28 Januari 2022 - 14 Februari 2023

Mercy Ships - Senegal 2022

09 Juli 2020 - 31 Januari 2022

Mercy Ships - Shipyard 2020-2022

Landen bezocht: