Een bewogen maand - Reisverslag uit Granadilla de Abona, Spanje van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu Een bewogen maand - Reisverslag uit Granadilla de Abona, Spanje van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu

Een bewogen maand

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 November 2020 | Spanje, Granadilla de Abona

De maand is weer voorbijgevlogen! Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik de laatste blog schreef, zoveel is er weer gebeurd:) Soms heb ik daardoor een dag dat ik tussendoor wat uurtjes slaap probeer mee te pakken om m'n energielevel op peil te houden ('taking a nap' is heel normaal aan boord). De positieve kant daaraan is dat ik het nog steeds heel erg naar m'n zin heb hier! Ik merk wel dat het werk in de Dining Room langzaamaan wat eentonig begint te worden, en ik er niet zozeer door word uitgedaagd. Daarom ben ik rond gaan kijken naar een andere positie en heb ik vandaag gesolliciteerd als Executive Assistant, dat is de rechterhand van de manager aan boord. Deze positie is vrij vanaf maart, wat dus zou betekenen dat ik langer blijf, wat sommigen van jullie al verwacht hadden;) Ik houd jullie op de hoogte over de laatste ontwikkelingen!

Ik denk dat ik de rest van mijn leven even ga opdelen in drie verschillende onderdelen, om de update overzichtelijk te houden.

Vrienden
De afgelopen tijd zijn we zo gezegend met verdieping in vriendschappen! Zelfs zo erg dat ik nu in 'we' praat, haha. Ik ben verhuisd naar Heilkes cabin, dus we leven nu samen. Aan boord zien mensen ons meestal samen en er wordt gezegd dat als één van ons in de buurt is, de ander niet ver kan zijn;) Het is super bijzonder hoe je mensen zo snel zo goed kunt leren kennen. Samen met Owen en David vormen we echt een close vriendengroep. Uiteraard hebben we genoeg andere vrienden aan boord, maar deze drie mensen zijn echt speciaal. Als we van boord gaan, bijvoorbeeld naar het strand, voor een hike in de bergen of naar de supermarkt, is er minstens één van deze personen aanwezig;) Owen en David noemen we soms onze vaders, maar meer dan dat zijn ze echte Dutcha's (een door David verzonnen vervoeging van Dutchies, de naam voor Nederlanders aan boord).

Shore leave is echt geweldig om te ervaren! Hoewel we maar een viertal activiteiten kunnen doen, doet het de community goed en geeft het ons nieuwe energie en een nieuwe ervaring van moe zijn;) Naar het strand nemen we vaak een surfboard mee, dus ik leer hier zelfs surfen!

Vanuit onze Bijbelstudiegroep zijn we tegenwoordig een gebedsgroep gestart om heel gericht te bidden voor het leiderschap aan boord en in Texas, en voor andere issues die gebed nodig hebben. We komen van dinsdag- tot en met vrijdagochtend samen tussen half 6 en kwart voor 7 om de dag te starten met gebed en met elkaar. Ook hierin zie ik zo duidelijk de zegen van God en hoe Hij door ieder persoonlijk, maar ook door ons als groep heen werkt, en ons één maakt en opbouwt. Soms is het lastig om je wekker om 5:15 uur te horen gaan, maar God geeft ons zo een goede tijd met Hem en elkaar, dat dit het meer dan waard is.

Ook vanuit mijn werkteam heb ik goede vriendschappen op kunnen bouwen. Op een van onze vrije dagen bedachten we dus maar even een fotoshoot te doen op Deck 8 en dat was echt te grappig. Ook gaan we er regelmatig samen op uit in de weekenden dat we vrij zijn. Dit maakt het samenwerken met de Galley een stuk gezelliger:)

Werk
In de Dining Room werken is het best te omschrijven als gezellig, hard werken en veel veranderingen. Veel teamleden komen voor een aantal maanden aan boord en het is lastig om nieuwe crew te krijgen, dus momenteel werken we vaak met z'n drieën. Als team zetten we alles klaar voor de maaltijd, scheppen op voor de hele crew en ruimen vervolgens alles weer op en wassen af. Met Grace werk ik vanaf het begin, de rest van het team wisselt continu door. Ook managers komen af en aan en dat vind ik soms best lastig. Iedereen heeft een andere manier van communiceren en veel of juist geen ervaring met leiding geven. Dat maakt het voor mij elke keer weer schakelen tussen nieuw management en mijn team. Ik ben heel blij dat we vanaf half december een nieuwe leidinggevende krijgen! Dit is een superaardige meid die echt geïnteresseerd is in ons werk en met alle afdelingen meedraait om te weten hoe het voor ons is. Zij is de eerste van wie ik echt oprechte betrokkenheid bij ons gezien heb en daar ben ik dankbaar voor. Dat motiveert!

Mijn tijdelijke job als Deck Administrator is ten einde gekomen nu we hier een vaste persoon voor gevonden hebben. Daardoor ben ik niet meer in elke pauze bezig met ander werk en dat bevalt me top.

De afgelopen weken heb ik de kans gehad wat andere jobs te proberen: Ik vervang nog steeds de receptioniste tijdens lunch, heb een aantal uurtjes bij de de gangway gezeten als Security Guard en heb een middagje met onze bakker in de Galley gestaan om stokbrood en eierkoeken te bakken! Ook mocht ik een crowd management training volgen om te leren hoe je omgaat met een menigte in noodgevallen. Allemaal superinteressant en leuk om te doen!

Community
Een aantal weken geleden hadden we een security issue aan boord, alles is veilig afgehandeld en ik mag hier verder niets over delen, maar vind het wel belangrijk om te laten weten. Dit heeft namelijk vele verhalen en roddels veroorzaakt onder met name de Afrikaanse crew, waardoor opnieuw het pijnlijke punt van racisme en voortrekken van Westerse crew aangewakkerd is. Of dit nu op waarheid gebaseerd is of niet, feit is dat het gevoel nog steeds aanwezig is dat Afrikanen achtergesteld zijn. Ik wil vragen met ons te bidden voor eenheid, specifiek op dit punt.

Volgende maand hoop ik hier een grote update over te kunnen geven, maaarrr zaterdag komt Sinterklaas ook op ons schip aan en zal hij in quarantaine gaan. Wat er in de komende twee weken gaat gebeuren, is voor niet-Nederlanders aan boord nog een verrassing;) Even een side note: december staat aan boord sowieso in het teken van feest, dus waarschijnlijk begint kerst hier over een paar weken.

Dan nog een korte planningsupdate: hoogstwaarschijnlijk gaan we in januari naar Gran Canaria voor meer onderhoud en droogdok. Dat betekent dat er een vaart van ongeveer drie uur in het verschiet ligt en dat het schip in Las Palmas aan wal gaat en helemaal droog gelegd wordt. Hoe dat eruit komt te zien? Geen idee, maar we kijken wel uit naar een nieuwe plek na ruim acht maanden Tenerife.

Super bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, bemoedigende woorden, betrokkenheid en giften! En een speciale dankjewel aan mijn lieve familie voor het leuke pakketje:)

Liefs,
Denise

Gebedspunten:
- Wijsheid voor het leiderschap;
- Goedkeuring vanuit Texas om kerst en Oud en Nieuw zonder coronamaatregelen te kunnen vieren, zodat we weer even echt community kunnen zijn en God mogen prijzen met zingen;
- Zegen over het plan om vanaf januari in Gran Canaria onderhoud uit te voeren;
- Vluchten voor hen die aan boord (terug) willen komen. Dit is voor veel landen een probleem. Amerikaanse arrivals zijn momenteel geannuleerd;
- Bescherming tegen COVID aan boord, zeker nu we het land op gaan;
- Vreugde in de community en nieuwe energie voor hen die uitgeput zijn of zich alleen of onrustig voelen.

  • 18 November 2020 - 16:06

    Rina Bleij :

    Ongelooflijk wat een avontuur. Teveel om op te noemen
    Heel veel succes

  • 18 November 2020 - 18:47

    Wiebke:

    Wat fijn dat jullie het zo leuk met elkaar hebben, geniet vanuit Ned mee, wil je bekenden de groeten doen van ons, succes mee je verdere plannen.

  • 18 November 2020 - 20:58

    Marian Zuydervliet:

    He Denise!

    Het is echt genieten om jou verhaal te lezen
    Wat een avontuur! Prachtig om dat mee te maken.
    Mooie mensen om je heen waar je op dit moment
    Je leven mee deelt. Wat een leuke foto,'s. Ja Denise
    Kan me heel goed voorstellen dat het echt genieten is
    Voor je. Nou meissie een hele dikke kus voor jou en
    Je vrienden en tot de volgende keer! Liefs Marian.

  • 19 November 2020 - 09:44

    Alize:

    Hoi Denise,
    Wat fijn om je verhaal te lezen en de foto's te zien. Mooi om zo een stukje mee te kunnen (be)leven!! Veel zegen op je werk en leven daar! Groetjes, ook aan bakker Harry :) en alle andere bekenden. Veel liefs!

  • 19 November 2020 - 18:47

    Annemarie:

    Denise. Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt en wat je leert. Om als christen te delen, te dienen, lief te hebben, te getuigen en elkaar te respecteren. Goed dat jullie de noden zorgen en dankpunten in het gebed met elkaar delen. Vraag Hem ook om leiding als t werk geen uitdaging bied. Misschien is dat ook een opdracht om te volharden. Ook dat werk is nodig. Sterkte pas op elkaar en op jezelf. Breng alles bij Hem die troost,rust ,vrede kan geven. Hg Annemarie

  • 24 November 2020 - 17:21

    Denise Gorissen:

    Lieve mensen,

    Bedankt voor de leuke reacties, het meeleven, maar meer nog de bemoedigingen en wijze woorden. Dat waardeer ik enorm:)
    De groetjes naar de Nederlanders aan boord worden overgebracht;)
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Kushe, Wat leuk dat je me volgt tijdens mijn reis met Mercy Ships, eerst als Dining Room Team Leader, daarna Executive Assistant en Receptioniste, en nu als HOPE Center Facilitator! Op deze pagina blog ik maandelijks over het leven aan boord van de Global Mercy, een (letterlijk en figuurlijk) bewogen bestaan. Shalom, Denise

Actief sinds 04 Maart 2020
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 21890

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 09 Juli 2024

Mercy Ships - Sierra Leone - 2023/2024

15 Februari 2023 - 15 Juli 2023

Senegal - 2023

28 Januari 2022 - 14 Februari 2023

Mercy Ships - Senegal 2022

09 Juli 2020 - 31 Januari 2022

Mercy Ships - Shipyard 2020-2022

Landen bezocht: