Het verlossende woord - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu Het verlossende woord - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu

Het verlossende woord

Blijf op de hoogte en volg Denise

17 Juni 2020 | Nederland, Nieuwkoop

Het is raar, het is gek, totaal niet hoe ik het me had voorgesteld of wat ik had gepland. Maar zoals verwacht liep alles anders. En nu is het ineens zover: nu 'mag' ik. Afgelopen maandag kreeg ik het bericht dat mijn positie vrij is vanaf 5 juli (ja dat is binnen drie weken). Wat doe je dan?

Ik wist het even niet zo goed. Voorbereid op Afrika, terwijl de Africa Mercy nu tot januari stilligt in Tenerife door het coronavirus. Voorbereid om te gaan met een lege agenda en niet met werk waar ik dan ineens ontslag moet nemen. Voorbereid ten diepste op het achterlaten van Nederland, met alle vrienden en familie.

De afgelopen maanden ben ik zo gezegend met rust, met vrede, met verdieping van vriendschappen en familiebanden, verdieping in geloof. Ik mocht in alle rust ruim €1000,- inzamelen voor Mercy Ships en kreeg de kans mijn teken- en schilderervaring te vergroten. Ik leerde mensen op een hele andere manier beter kennen en leerde om weer gericht te zijn op God. Ik mocht inzien dat het werk van de Geest geen grenzen kent en leerde wat het is om vanuit connectie met God in de wereld te staan. Ik mocht aan de slag gaan als verkoopadviseur bij de Zitmaxx en ervoer daar zo'n geweldige sfeer en ontdekte dat ik best wel goed kan verkopen;) Bovenal bevestigde deze tijd hoe erg ik mensen om me heen nodig heb, zowel bekende als onbekende. Mensen zijn mijn passie, nog meer dan creativiteit.

Al deze zegeningen, en ik noem ze lang niet allemaal, maken het nu ineens heel moeilijk om te zeggen met mijn gevoel: Ik ga.

Toch zal ik 77 dagen na mijn initiële vertrekdatum in het vliegtuig stappen: het avontuur tegemoet. Ik weet dat God mij zal leiden en mij geeft wat ik nodig heb. Ik weet dat Hij mij kan gebruiken op de Africa Mercy en ik weet dat Hij mij aanmoedigt om te gaan. Ik weet dat Hij de afgelopen weken bezig is geweest om ruimte te creëren in mijn leven. Zodat ik kon gaan. (Fun fact: ik stond op het punt te vragen of ik een extra dag mocht gaan werken;)) Daarom kan ik nu meer overtuigd dan ooit zeggen: Ik ga omdat God mij op de Africa Mercy roept. Dat zal voor 10 maanden mijn thuis zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Kushe, Wat leuk dat je me volgt tijdens mijn reis met Mercy Ships, eerst als Dining Room Team Leader, daarna Executive Assistant en Receptioniste, en nu als HOPE Center Facilitator! Op deze pagina blog ik maandelijks over het leven aan boord van de Global Mercy, een (letterlijk en figuurlijk) bewogen bestaan. Shalom, Denise

Actief sinds 04 Maart 2020
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 21769

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 09 Juli 2024

Mercy Ships - Sierra Leone - 2023/2024

15 Februari 2023 - 15 Juli 2023

Senegal - 2023

28 Januari 2022 - 14 Februari 2023

Mercy Ships - Senegal 2022

09 Juli 2020 - 31 Januari 2022

Mercy Ships - Shipyard 2020-2022

Landen bezocht: