Bruisend 'hotel' - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu Bruisend 'hotel' - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Denise Gorissen - WaarBenJij.nu

Bruisend 'hotel'

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

17 Juli 2022 | Senegal, Dakar

Lieve mensen,

Om eerlijk te zijn, heb ik op het moment nog niet zoveel om te schrijven over de missie, want ik ben na drie weken verlof pas net weer zes dagen terug. Dus ik ga jullie vooral even bedanken. Bedanken voor de geweldige tijd in Nederland, bedanken voor jullie vriendschap, betrokkenheid, liefde. Bedanken voor de tijd die ik in Nederland had om echt even uit te rusten. Door mijn vorige blogs heen heb je mogelijk geproefd dat ik de afgelopen maanden soms moe was. Door de drie weken thuis zijn, in de Nederlandse kerk komen, twee prachtige bruiloften, en een vijfdaagse treintrip door Europa, voel ik me echt weer opgeladen!

Dus eigenlijk is de vraag meer hoe ik afgelopen week ervaren heb. Toen ik maandagavond na een lange dag reizen de deur van mijn hotelkamer dichtdeed, was ik blij en dankbaar weer thuis te zijn, hier, in Dakar. De volgende ochtend werd er om 7:15 op mijn deur geklopt voor de COVID test. Negatief! Dat betekende dat ik terug aan boord mocht! Het was zo goed om mijn vrienden weer te zien, samen Bijbelstudie te houden, en de woensdagochtend met elkaar te kunnen bidden.

Er gaan wel wat dingen in mijn structuur veranderen. Daar ben ik me na deze week meer dan eerst bewust van. De werkdagen zijn lang, maar vervullen me met vreugde en energie. Totdat ik mijn bed zie dan[e-1f609] Om 06:40 worden we opgehaald door chauffeurs van de nachtdienst in het HOPE Center. Aangekomen is onze eerste taak de hand over voorbereiden. We roepen beide teams, nacht- en dagdienst bij elkaar, delen de nodige informatie, bidden samen, en gaan dan aan de slag. Patiënten staan meestal al klaar om naar het schip te gaan. We verdelen de auto's, een dagwerker start met COVID testen, een van ons start met het maken van schoonmaakboxen en maaltijdboxen die de dagwerkers nodig hebben, en de derde start achter de computer. Wat systeem betreft zijn we een soort ziekenhotel. We hebben een groot Excel bestand met de informatie van elk bed en alle patiënten of verzorgende die daar slapen. Zo kunnen we bijvoorbeeld de juiste medicijnen bij de juiste persoon brengen, de juiste afspraken op het schip plannen, en bijvoorbeeld patiënten met een beenoperatie een kamer beneden toewijzen.

Alle problemen, uitdagingen, vragen en wat de dag ook brengt, rust voor die dag op onze schouders. We hebben een caterer die op locatie lunch en diner kookt. De lijst met dieetvoorschriften wordt door ons aan de dagwerkers gegeven zodat iedereen het juiste eten krijgt, maar ook de juiste snacks of extra's. Als er tijd is, kunnen we tijd doorbrengen met de patiënten, de kinderen een knutselwerkje geven, of de dagwerkers beter leren kennen. Afgelopen week mocht ik zo een paar kinderen leren knippen, kreeg ik ontelbaar veel knuffels, en zei ik de hele dag door: Salaamalekum, ca va? of nanga def?, nakamou?, yangi ci jamm? (allemaal dingen om te vragen hoe het gaat)

Er waren ook wat moeilijke momenten. Bijvoorbeeld samen met een dagwerker op pad gaan om patiënten te vertellen dat zij positief getest zijn, en in isolatie moeten, waardoor hun operatie wordt uitgesteld. De professionaliteit van sommige dagwerkers verbaast me keer op keer. Zij kunnen de slechtste mededeling op de juiste manier brengen. Ik leer veel van ze. Je hoort het al, genoeg te doen. De dag vult zicht makkelijk en het is zo 19:00. Tijd voor de volgende hand over. Meestal vertrekken we rond 19:30 om terug te gaan naar het schip. Vol van nieuwe ervaringen, met nieuw gemaakte vrienden, en moe, van de hele dag aanstaan. Maar ook zo zo dankbaar, dat God me deze kans gegeven heeft. Ik heb geen seconde spijt gehad van deze baanverandering. God is goed!

Shalom,

Denise

Gebedspunten:

  • Dank voor de goede weken van uitrusten die ik kreeg om weer opgeladen te zijn voor de komende tijd
  • Dank voor hoe welkom en op mijn plek ik me mag voelen in mijn nieuwe baan
  • Dank voor Gods bescherming en zegen op onze missie en dank ook voor de goed afgeronde cursussen aan boord van de Global Mercy
  • Dank dat de Global Mercy weer veilig aangekomen is in Tenerife
  • Bid voor ons HOPE Center, dat we beschermd mogen blijven tegen een verder COVID uitbraak
  • Bid voor Hospital Chaplaincy, als zij dagelijks bemoedigen, mentaal begeleiden, maar ook de liefde van Jezus laten zien. Bid om zegen
  • Bid dat de Geest van God krachtig werkt aan boord en dat die Geest ons ook vrijheid zal geven om te getuigen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Kushe, Wat leuk dat je me volgt tijdens mijn reis met Mercy Ships, eerst als Dining Room Team Leader, daarna Executive Assistant en Receptioniste, en nu als HOPE Center Facilitator! Op deze pagina blog ik maandelijks over het leven aan boord van de Global Mercy, een (letterlijk en figuurlijk) bewogen bestaan. Shalom, Denise

Actief sinds 04 Maart 2020
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 21155

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 09 Juli 2024

Mercy Ships - Sierra Leone - 2023/2024

15 Februari 2023 - 15 Juli 2023

Senegal - 2023

28 Januari 2022 - 14 Februari 2023

Mercy Ships - Senegal 2022

09 Juli 2020 - 31 Januari 2022

Mercy Ships - Shipyard 2020-2022

Landen bezocht: